torsdag 24 november 2011

Tema fredag- längtan


För två år sedan närmare bestämt 29 oktober 209 föddes tema fredag. Jag kan bara konstatera att jag är imponerad över alla deltagare. En del har varit med från början och många är med ett tag och försvinner och dyker upp igen. Det dyker nya deltagare, vilket är fantastiskt skoj. Det är väldigt roligt att ni finns och verkar gilla det. När jag går tillbaka så ser jag att Lasse i Vomma och Jah Hollis var några som var med redan då. En stor kram till er alla.
Dagens tema kanske borde vara advent men det blir samma som var den allra första gången
längtan.
Och det är många som går in i längtans tider nu.

Lägg in ditt bidrag i mr linky och glöm inte att länka tillbaka hit så att det blir lätt att hitta alla fina tolkningar.



19 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag väntar på torsdagskvällen hela veckan då du lägger upp ditt tema. Det är så roligt att få vara med.
Nu ska jag leta efter en bild som passar till dagens tema.
Önskar dig en trevlig 1:a advent.

Kerstin: sa...

Jättekul att du orkar hålla på och tänka ut fredagsutmaningar. Håller med förra kommentaren att jag ser fram emot torsdagskvällen för att se vilket tema det ska bli.

Rantamor sa...

Grattis till dom två åren...
har nog inte varit med två år för jag har ju inte bloggat så länge ännu....
men av dom utmaningar jag började vara med i så var det nog din...
tror jag.
Så glad att du fortsätter och lägger ned jobb på att vi andra ska få lägga upp våra foton...
och skriva lite.
Jag är ju mera en skrivare än fotograf, men jag tycker det är så kul att se hur alla tolkar teman som du kommer på.
Hoppas du får en finfin advent.

Tjingelingen.

Mona sa...

Fantastiskt att du orkat hålla på så länge. Tack för det! Önskar dig en fin 1:a advent.

B i r g i t t a sa...

Grattis till 2-årsdagen och tack för att du håller i Fredagarna!
kram

Pialotta sa...

Är det verkligen två år sedan du började.. tycker det gått så fort. Jag har varit med riktigt länge som jag kan minnas oxså :) Längtan är snart över till jag sätter fram Adventsstakar o stjärnor hos mig :)

Pysselfarmor sa...

Grattis till 2-års dagen och kul att du fixar kluriga utmaningar till oss - tack!

När jag ser dina julkulor tänker jag såklart på stickade julekulor med Arne o Carlos...de roliga norrmännen. Stickboken kom ut i fjol till jul i Norge och i år blev det Sverige...smart affärsidé!

Ekorrhjulet (ingen riktig ekorre tack o lov....tror det är ett uppsytt djur av okänt slag) i ett fönster i närheten av mitt jobb häromdagen när jag tog lunchpromenad....kul tänkte jag klick och se jag fick ihop det idag till ditt tema!

Ha en skön helg! kram/Gun

Sandbergs Fotoblogg sa...

Stort grattis till 2-årsbloggen.
Har gått tillbaka i min egna blogg och tittat att jag gjort drygt 20 inlägg på Tema fredag, och det första gjorde jag den 19 november förra året som också var mitt allra första blogginlägg med min fotoblogg.

Tack för en jättebra blogg med intressanta tema. GILLAR!
Trevlig advent!

Bitten sa...

Din utmaning är rolig, och jag beundrar dig som orkat hålla på så länge.

Lasseivomma sa...

Grattis på tvåårsdagen och tack för att du gör detta för oss.

Leena sa...

Grattis till de två åren, och tack för roliga "lagom" utmaningar! Jag har varit rätt flitig, ser jag, hela 43 gånger har jag deltagit under det året som jag bloggat nu.
Ha en fin advent!

Anni sa...

Grattis! Vilket fantastiskt jobb du lagt och lägger ner på detta! Och så roligt med alla som återkommer vecka efter vecka.
Jag var förstås också tvungen att se hur många gånger jag varit med och blev imponerad av mig själv; 60 gånger! Nu måste jag ju hitta på något passande till veckans tema ...

Sinna sa...

Tack för en jättetrevlig fotoutmaning. Jag hinner inte alltid vara med men brukar kika in endå och kolla vad du kommer med för tema.
Ha en trevlig första advent
kram Sinna

Nett sa...

Härligt, hela 2 år. Själv har jag inte varit med så länge. Jag är nog den som kanske kom in senast. Men kul är det.

Erik "Semlan" sa...

Tänk att temat funnits så länge. Grattis till dina två år! :-)
Alltid kul att vara med.

4U2 sa...

Två år, det är lång tid. Grattis och jag som är relativt ny säger: gillar att vara med i dina utmaningar!

Jah Hollis sa...

Bara kul att få hänga på.
Och här kommer ännu ett bidrag.
Ha det!

Anki sa...

Grattis till de två åren! Jag är alldeles ny här så jag hoppas förstås att du fortsätter ett tag till!
Gillar det här med teman, det får mig att tänka till lite...
Här är mitt första bidrag hos dig.
Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hej, hej!
Är med på Tema Fredag för första gången. Hoppas kunna vara med nästan varje fredag i framtiden. Så fort ajg har tid helt enkelt. =o)
Trevlig Första Advent!