torsdag 27 oktober 2011

Tema fredag- slätt


I dag har jag varit på "Varaslätta" ,i trakterna runt Vara är det slätt kan man konstatera. Själv kommer jag från Närke slätten, och den är ingenting mot den jag utforskat idag. Jag och en kollega har hållit en utbildning , och hade vi inte med en som visste var vi skulle åka vet i sjutton om vi hittat dit.
Hur som helst så hem och snabbt i väg på min målarkurs, och nu när jag åkte hem därifrån kom jag på att det är torsdag och ett nytt tema ska upp, så i dag är det slätt som gäller.
Alla fantastiska bidrag ni lägger in och tolkningar som väcker nyfikenhet.
Så lägg in ert bidrag på slätt i mr Linky och glöm inte att länka tillbaka hit på ert bidrag.


17 kommentarer:

Anni sa...

Det var minsann ett klurigt tema! Din fina sten ser nästan mjuk ut, så slät som den är!

Leena sa...

Håller med Anni, inte lätt. Men sedan tänkte jag på något som jag tyckte var så underbart slätt och mjukt. Inte helt olikt din bild ändå!

Pysselfarmor sa...

Inte lätt att hitta en slätt
men jag tog rätt och slätt
del av en slätt
;-))

Ha det bäst och en härlig helg som kommer!

4U2 sa...

Jämnt och slätt, bortse dock från smutsiga fönster! :)
Fin bild du visar oss!

B i r g i t t a sa...

Ha ha skrattar åt Pysselfarmors inlägg :)
Jag ramlar in sent för jag har länken inställd på etiketten för temat men du använder inte den längre eller?

Pialotta sa...

Vid första tanken när jag såg ordet.. men jisses vad ska man nu hitta på.. jag bor på skåneslätten liksom, men det var för enkelt, tyckte jag.. så det blev något helt annat ;) Din sten ser rätt o slätt.. slät ut :) Trevligt du verkar ha det :) Fin helg till dig.

Bitten sa...

Kanske får du lite hemlängtan av min/mina bilder?

Nett sa...

Ett tema som gjorde att jag längtade tillbaka på sommaren :) Fin sten du har fotat!

Anni sa...

Jag har samma problem som Birgitta - den här veckans tema verkar inte ha fått någon etikett och dyker därför inte upp när vi går in på länken för "tema fredag" - då är det lätt att missa att det nya temat är uppe.

Gerda-Thyra sa...

Det här var svårt att hitta någon passande bild till... men lyckades till sist ändå!

Unknown sa...

Morrn.

En inte helt ny bild på temat slätt.

Ha de bra.

Hasse A Norge

Erik "Semlan" sa...

Knepigt tema tycker jag. Men hittade en vinkling till slut. ;-)
Trevlig helg!

Lena sa...

Inte helt lätt tema. Lyckades hitta ett foto i arkivet som jag tror passar ganska bra. Din sten var jättefin.

Eva Trillian sa...

Men vad är det för sten på din bild? Konst? Använd till något?
*nyfiken*

SigridfraEnget sa...

Hm... Lätt och svårt på samma tid, tycker jag.

Mona sa...

Funderade ett tag för jag tyckte det var något bekant med din bild. Så kom jag på det. Nog sjutton är ditt foto taget i Botaniska i Gbg?!

Jah Hollis sa...

Ensam i natten den sena ... har jag lagt in mitt bidrag. Jag har också valt en sten där det är slätt och fint på ytan.