torsdag 1 september 2011

Tema fredag- lust


Tack alla ni som troget är med på fredags temat, jag skickar er en gigantisk cyberkram. Min blogg går på halvfart eller nästan på snigelfart, men ibland så tappar man inspirationen och den blir lite svår att hitta. Kameran har också hamnat i det facket, men ger man sig bara tid så kommer lusten tillbaka.
I wikipedia står det så här om lust, lust är en känsla som präglas av en stark längtan efter, och uppfyllandet av, något som ger stor tillfredsställelse. Lust är förknippad med kroppslig njutning, även inkluderande intellektuell stimulans.

"LUST" hur i hela friden visar man en bild på det temat kan man tycka, men jag är helt övertygad om att det kommer fantastiska tolkningar från er deltagare.




25 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Bra att du håller igång den här utmaningen.
Ta det lugnt så kommer nog bild-lusten tillbaka, jag har själv varit borta, men är nu på väg tillbaka, fylld av en ny glädje över mina bilder.

Kerstin: sa...

Jag är så glad och tacksam till dej för att du vill hålla igång den här fredagsutmaningen. Alltid lika spännande när fredan närmar sej vilket tema det ska bli!!!!
Har också kännt lite stopp i mitt fotande och bloggande men hoppas att lusten och inspirationen återkommer.

B i r g i t t a sa...

Vilken fin bild du visar - en smyckad spindelväv :)
Hoppas lusten kommer tillbaka snart!

4U2 sa...

Gillar verkligen dina val av tema för det gäller att ha tagit eller ta en färsk bild som skall passa. Detta gör det hela väldigt lustfyllt!

Pysselfarmor sa...

Det är så skojigt med dina teman och jag hoppas att du snart får lusten tillbaks!

Hos mig är det en fyrbening som jag mötte den gångna helgen som verkligen njöt i sitt spa!

Jah Hollis sa...

Fin bild du visar, men kanske inte det enklaste temat. Jag blev dessutom lätt förvirrad av att Blogger designat om sina mallar. Ovant, men med en del klara förbättringar, som att man kan se en exakt förhandsvisning av sitt inlägg.

Leena sa...

Lite svårt idag ... men kul! Hoppas du fortsätter med detta, lusten kommer nog tillbaka ska du se. Det går ju lite i vågor.

Erik "Semlan" sa...

Jag håller med vad andra skrivit i sina kommentarer.
Kul att du orkar hålla liv i och komma med bra teman till Fredagstema. :-)
Ditt blöta spindelnät är läckert, en fin bild.
Lust kommer och går, snart dyker den upp igen.
Ha en skön helg, bara njut (om du kan).

Maria C. Dunder sa...

Jag hoppas din lust kommer tillbaka! (min lust att fota kom tillbaka efter lite för många år (ca 10) men den kom tillbaka). =)

Anni sa...

Det duger inte att peta i lustens glöd för att få den att brinna - man måste lägga på ett nytt vedträ ibland också!

Vi är många som vill värma oss vid din fredagsbrasa, hoppas att vi duger som vedträn!

Pialotta sa...

Visst kan lusten tryta, men kommer oftast tillbaka efter noga övervägande svepskäl;) Gillar att du pysslar om fredagstemat, så jag hoppas på dig.. Är det så att du inte hinner med eller har lusten kvar senare, så är det ju alltid någon annan som kan ta över. Spindeln sitter ju visserligen inte mitt i nätet på din bild, men .. Ha, ha.. Ha de gött .. de ska va gött o leva:)

Bitten sa...

Jättefin bild! Och lusten går i vågor, som allting annat.

Mona sa...

Urläckert spindelnät. Det är nog naturligt att lusten att fota och blogga går upp och ner. Man kan ju inte vara på topp jämt. Tack för att du ändå håller den här utmaningen vid liv.

Leovi sa...

Beautiful photo, nice perspective on this spider web with drops in balance.

Lena o Tommy sa...

Det är klart att lusten och inspirationen kan tryta ibland..men den kommer oftast tillbaka när man minst anar det. Jättevacker bild på det daggvåta spindelväven.

Nett sa...

Härlig bild :) Spindelvävsbilder brukar vara så vackra. Jag är ny i Tema Fredag kan man säga, första bilden och första gången för mig. Ha en fin fredag!

Skaparglädje sa...

Så är det för oss alla ibland att man tappar lusten och inspirationen. Men jag är så glad för att du ger oss nya fredagsteman varje vecka. Det är roligt att hänga på din utmaning.
Kram!

Benita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Benita sa...

Jag tappade också lusten ett tag men nu känner jag mig mera inspirerad att fota igen.

Hoppas din lust kommer tillbaka snart.

Elisabeth sa...

Jag har också varit seg en tid, men jag hoppas du fortsätter. Det är nyttigt med fredagsutmaningar. Ha dé bra!

Bildgatan sa...

Visst är det så att lusten kommer och går och just nu går den mer bort hos mig men vi får hoppas att den kommer tillbaka.

Tycker att din bild illustrerar lust på ett bra sätt och hur vi ska få den. Vi måste "väva" de där helheterna se att det hela tiden går att fortsätta.

Att du tyckte min tanke var rolig samtidigt som jag är ledsen känns mycket bra, du kanske förstod att bilden var en mogen och vacker kvinna. =)

Beppan sa...

Sent omsider kommer min(a) fredagsbild(er). Har ägnat mig åt svamprensning i flera timmar. Så är det i dessa lustfyllda tider....

Kerstins foto sa...

Jag glömde kommentera hos mig, fy mig! Fantastiskt fin bild, ser ut som ett spindelnät av pärlor.
Hoppas att du hittar lusten igen, jag är så glad att du håller i fredagstemat och jag är nog inte ensam om det.
Önskar dig en fin helg.

SigridfraEnget sa...

Vilken vacker bild!

SigridfraEnget sa...

Vilken vacker bild!