lördag 1 januari 2011

Nu får vi skriva 2011

Här i byn där vi bor, så ställer man till med ett hejdundrande nyårsfyrverkeri på nyårs afton. Men det fina är att vi behöver inte vänta till midnatt utan här går man fram till torget redan vid 16.00. Då får vi höra ett tal och sen brakar det loss vid 16.30, så massor av barn och vuxna från när o fjärran vallfärdar dit för att se. Är man sen mer sugen så tar men en tur till Lidköping och upplever det en ggr till vid midnatt. Så mina vänner GOD FORTSÄTTNING på det nya året!

6 kommentarer:

Moster Ma sa...

Detsamma till Dig... nu blickar vi framåt mot ett fortsatt fint år!

Jah Hollis sa...

Ja, just det. Här kan jag ju lämpligen skriva God fortsättning!
Här i Malmö skjuts det fyrverkerier minst en vecka före nyår och det har hållt på i dag med (i mindre omfattning förstås).
Man blir lite trött på dom här idioterna (jag tycker faktiskt de är sådana) som inte kan nöja sig med att skjuta sina raketer på nyårsafton utan ska hålla på dag ut och dag in. Här utanför mitt hus har det i kväll skickats upp raketer som låter som luftvärnskanoner. Man får lust att gå ut och trycka ner en raket i halsen på fridstörarna. Men man är ju en snäll person och tiger och lider.

Lasseivomma sa...

Ja, det lite tidigare fyrverkeriet har vi också i Norrköping, det är sympatiskt.
Ett gott nytt år önskar jag dig också.

Klimakteriehäxan sa...

God fortsättning - fast jag tillhör de tveksamma när det gäller just fyrverkerier ... (skrev om det på nyårsafton faktiskt) ... även om jag inser att det kan bli väldigt vackert!

mimmi sa...

God forsätning till dig också och vilken kanon bild du hade fått på fyrverkeriet :)
Nu skall det bli spännande att se vad detta år för med sig :)
kram :)

annette sa...

Visst är det bra med lite organiserat tidigt fyverkieri vilkent vi oxå har i min stad, alltid trevligt med fackelvandring, tal ljuspel, dans och fyrverkeri vid 18-tiden.

2011 har precis börjat och jag ser med spänning fram emot vad som kommer bjudas, tror på ett positivt år!!

God Fortsättning på 2011!

annette