torsdag 25 februari 2010

Tema fredag- energi


Jag som är en riktig fryslort älskar att krypa ner i ett varmt bad.
När jag ligger där omsvept av det varma vattnet, brukar jag meditera, en stund alldeles för mig själv.

I den stressade miljö vi lever, gäller det att hämta energi på något sätt , det här är ett av mina.
Men energi kan ju vara så mycket mera ex en energirik människa ,solen skänker oss energi. Utan energi ramlar vi i hop mm.

Vässa tankarna och fundera ut något vad är energi för just dig. Sen visar ni oss det, det ska bli riktigt spännande att se vad ni hittar på.
Reglerna finner ni i spalten till höger.


22 kommentarer:

foto CHIP sa...

Så brukade jag göra förut :) Jag fick så många bra idéer när jag låg i det varma vattnet.
Rogivande mysbild dubjuder på :)

Chesney sa...

Oh yes, I could stand to be re energized and that looks like the perfect atmosphere to do it in! Relaxing!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det ser skönt ut. Tyvärr :=( så har jag inget badkar.

Min energi har jag lagt ner på att fota en fågel.

Må gott, önskar Irene

mimmi sa...

Det såg jätte skönt ut och jag gör också så ibland ..men inte har jag det så mysigt som du har här :)

Marie sa...

Ett bra sätt att samla energi och varva ner. Bra att lyssna till sin kropp och ta signalerna på största allvar. Släppa allt och bara samla på sig kraft när det behövs! Människoroppen är det finaste vi har och som vi ska vårda ömt.

Ladyinblue Sweden sa...

Inte helt fel med ett bad, men har inget badkar numera, "bara" dusch.
Nu har jag lagt in energi på bloggen också :)
Ha de fint i badet/
Ulla

NinaVästerplana sa...

Härligt energi-givande med bad....
Har inget kar ännu, men det ska bli!
Ha´t himla gôrgôtt i badet
Nina
PS Glömde ändra url-en så nu hamnar alla i muren igen!

Misswhatsit sa...

Stämmningsfullt foto. Ett avslappnande bad i mysig miljö kan verkligen ge en energikick.
Ha en skön fredag!

Pialotta sa...

men du, en sådan myspysig badkarskudde.. en sådan vill jag oxså ha.. visst är det kalas att bada kar, men jag gör det så sällan så.
Härligt tänk. Trevlig helg på dig/ Tjingeling

Jah Hollis sa...

Det ser ut att vara ett skönt sätt att hämta lite energi på.
Men det skulle väl aldrig fungera utan det som är på mitt bidrag.
Ha ett fint veckoslut!

Wildhearts sa...

Vilken härlig bild! Är nu på väg till jobbet men ska fundera under dagen på en passande bild till temat. Ha en riktigt bra dag som ger dig en massa energi!

Agneta

Bitten sa...

Jag saknar verkligen ett badkar ...

Veronica sa...

Det där såg verkligen energigivande ut så skönt!!!

Husbilen Credo sa...

Härlig och njutbar energi. Det kan behövas nu då det varit så kallt.
Ha de gott
LottaM

Susanne sa...

Saknar ibland ett badkar, likaså gör dottern. Ett perfekt sätt att varva ner och skapa ny energi med. Ser underbart ut med ljusen=)

Mikabella sa...

Mys på dig Åhhhh jag blir sååå avundsjuk! vad härligt det ser ut. Det nda som jag verkligen sakan ri mitt hus är badkar. Maken har lite dåligt samvete så snart bygger han nog bastu med utomhusbadkar på tomten till oss :)

Önskar dig en riktigt riktigt mysig helg min vän. Kram på dig!

Camilla (Rantis) sa...

mmmmm...i det där badkaret skulle jag gärna krypa ner i!!
mysigt och ser ut att ge massa energi och kraft!

Önskar dig en underbart skön helg och tacka dig för att du håller i denna fotoutmaning!

Rantamor sa...

Tack för detta fredags tema, just energi var ju otroligt lätt att hitta fotografier till.
Det finns ju så himlans mycket som ger just energi så det var nästan svårt att välja.
Tänkte på mitt barn barn lilla C, men kom på att han suger mycket energi ur sin mommo med =) även om jag tankar upp otroligt mycket kravlös kärlek när jag får rå om han.
Det fick bli fjällen, fiske och svampplockning för mig..underbara energi uppladdare.

Badkar...har jag inget men det såg så inbjudande ut hos dig med tända ljus. Jag kan sakna bastun vi hade i vårt förra hus...riktigt mycket.

Ha en skön kväll..

Lasseivomma sa...

Inte för att jag vill kritisera din bild, men den skulle vinna på om du låg i badet....
Trevlig helg

Mona sa...

En ljuvlig bild. Där skulle jag inte ha något emot att krypa ner. Vackra ljuslyktor som otroligt fina skuggor.

Petit Eyekiss sa...

Din bild ser så mysig ut!Här har vi slängt ut badkaret, men jag saknar det ibland.
Jag får tänka på att vi SPAR Energi
om vi duschar snabbt och effektivt.

Erik "Semlan" sa...

Att ta ett bad kan vara skönt. Med nackkudde och lite stämningsljus är det säkert en skön stund, både avkopplande, värmande och energistärkande. :-) Själv väljer jag något som stärker min energi. Ha en skön energigivande helg.