torsdag 29 oktober 2009

Tema fredag-Längtan



Temat i dag är längtan, nu när mörkret sänker sig över, oss så längtar åtminstone jag till sommaren och ljuset. En del kanske längtar efter att åka skidor på vintern eller varför inte att börja rida, jag det finns inga begränsningar i vad man kan längta efter det vill jag se idag. Hur tolkar ni ordet längtan? fritt fram att kika i era arkiv eller ut och fota nya bilder som vi delger varandra. Ni som vill skriva något till bilden gör det , det är upp till var och en.


Jag tror att det kan finnas utrymme för ytterligare en fotoutmaning. Så nu ser tema fredag dagens ljus. Det kommer att läggas ut på torsdags kväll sen är det ok att länka i mr Linky på fredag.

Regler: bilden skall vara tagen av dig Den får vara redigerad i ett bildbehandlings program. Länka tillbaka hit.

5 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Jättebra att du drar igång en utmaning på fredagar. Jag har svårt med torsdagsutmaningen eftersom jag jobbar mycket då. Har försökt med fredagsfärger, roligt, men lite si och så med skötseln. Det är ju en utmaning att driva en utmaning. Hoppas vi blir många på din sida. Jag ska försöka vara med så mycket jag kan.

Jah Hollis sa...

Jag tackar för inbjudan och med en viss fördröjning på grund av åtaganden på jobbet, har jag lämnat ett bidrag om Längtan.

Petit Eyekiss sa...

Nästa fredag ska jag försöka att hinna med ett inlägg.Börjat att följa din blogg idag.
Trevlig helg!

Erik "Semlan" sa...

Kul att du startat ett nytt fototema. Och jag hann lämna bidrag! Eller är jag kanske för sen? Jag lämnar in ändå. Du har en skön bild med ekan och åran som vilar i vattnet. Skönt att ta en roddtur på sjön. :-) Bra längtan, min är kanske lite fånig..?

Chesney sa...

So beautiful and fitting for your theme! I love this idea!