onsdag 9 september 2009

Ska det va så här, att datorer tar egna intiativ ?

Det här med datorer kan få en att fundera på om inte datorn lever ett eget liv.
På min stationära dator finns det windows vista och en sak som händer titt som tätt är att windows update uppdaterar.
Nu har datorn låst sig tack vare att den uppdaterar , efter många olika samtal fick jag prata med en man på windows som upplyste mig om att jo då det problemet vet man om???
Och det beror på att vi har telias virus skydd, jaha och varför upplyser man då inte oss om att de inte fungera ihop?
Som det är nu är, går det inte att använda datorn den håller på att uppdatera, och stänger av sig själv sen ett par dagar tillbaka.
Naturligtvis ligger det massor av bilder på den stora datorn och fotoprogram och annat som man gärna vill komma åt.
Nu är det bara att vänta på när teknikern ringer från Windows som ska försöka lotsa mig fram till en fungerande dator.
Jag säger som Sverker på plus...Ska det va så här?

2 kommentarer:

Selma sa...

Man blir galet irriterad! Så är det bara.

Rajson sa...

Du, man kan bli galen för mindre!
HAr precis fått tilbaka min stationära dator från "datadoktorn".Har inte orkat kopla in den,men hoppas den stackarn är piggare.
Att kära maken vet "nada" om datorer gör inte saken lättare!