söndag 16 augusti 2009

kommunikation

Att som jag rida Islandshäst för första ggr i mitt liv, kräver en hel del kommunikativa instruktioner. Att jag inte backade av vad som stod på lappen är ett under.
När vi väl kommit upp på häst ryggen och lunkat i väg, så skull hästarna ha en välbehövlig paus. Vi "kanske" behövde det också men då skulle vi upp på kusen igen! i mitt fall blev funderingarna "hur i hela friden ska jag komma upp igen"

Det fina i skogen är att backa in hästen intill en kulle och kliv på!! så här sitter jag då glad i hågen på hästkraken och väntar på nya instruktioner.
kommunikation är viktigt både vad det gäller muntlig eller att ta sig fram med buss eller tåg.
Vad andra visar på temat kommunikation hittar du hos fototriss.


18 kommentarer:

Irrhönan sa...

Behöver man så mycket läsning för att rida islandshäst? :-)

marie roxbro sa...

Härliga bilder...jag har aldrig suttit på en islandshäst...är lite rädd för hästar :-))...du frågade om min skylt...den satt på ett träd på campingen på Öland...

cat sa...

Åh jag blir avundsjuk:) Vill också testa på att rida islandshäst!

Lasseivomma sa...

Härligt att rida Islandshäst, eller hur? En riktigt trevlig triss blev det också. Hoppas att du kan sitta på stol i dag.

Veronica sa...

Å, så kul det där såg uut! Vilken härlig tolkning =)

Paula sa...

här behöver man verkligen kommunicera om det är bland dom första gångerna
Gillar din triss

Jenny sa...

Roliga bilder, den sista på dig är nog bäst :) Håller med dig om att kommunikation är viktigt.

Veronica sa...

Kul fototriss :) Verkar komplicerat med islandshästar :)

Amanda-Fotomix sa...

Med eller utan instruktion och kommunikation, så tycker jag att det var bra gjort att rida. Jag hade avstått. En fin beskrivning av kommunikation mellan människor och djur. /Amanda

annette sa...

Så fin tolkning på trissen idag, jag som blev uppsatt på en Islandshäst utan instruktion och kommunikation på min 40-årsdag vet att det krävs sådant första gången;) Dröjde inte så länge innan den galopperade in i en närliggande skog!!
Din sista bild min favorit, så lycklig Du ser ut!!

Ha det gott!

annette

Della sa...

Var glad att du fick kommunicerad information. När jag red i Mongoliet var det liksom bara att hoppa upp. Och hästskötarna pratade bara mongoliska... Nej, jag hade inte ridit förr.

Susanna sa...

Vackra hästar du fick kommunicera med :-)

Photos by Storm sa...

Bra tolkning och såååå kul att rida islänning. Jag ser att du också trivdes på hästryggen

Jah Hollis sa...

Det låter som ett äventyr. Men det verkar ju ha gått fint.

Maloo sa...

Det var bara under töltningen kommunikationen inte gick hela vägen. Eller du kanske skickade ett tyst meddelande till hästen din att han skulle sluta med det där springandet;)

Rena rama coreträningen var det i allfall. Uj sån magvärk man fick efteråt.

Erik "Semlan" sa...

Måste nämna att jag själv aldrig fått igång någon bra kommunikation med de hästar jag ridit. Brukar sluta i katastrof, även en gång med ett Gotlandsruss. Fint ihophållen triss med en klart egen vinkling på temat. Snyggt!

Chesney sa...

So perfect for the theme, and what a happy face!! :)

ormbunke sa...

Ja, det gäller att ha rätt kommunikatioen mellan häst och ryttare. Anita