måndag 13 juli 2009

Grattis....


I fredags eftermiddag tog Janne och jag tåget till Stockholm. I min ungdom bodde jag på stora Essingen under ett år, sen har jag varit där som turist till och från. Nu är det sex år sedan jag var där så det var riktigt skoj att komma dit.
Anledningen till vårt besök var inte bara att turista utan min äldste som gifte sig med sin Jeanette i stadshuset .
Nu är två av mina barn gifta , att ha barn som är gifta känns konstigt, det är svårt att inse att barnen är så gamla de var ju nyss små.

Stockholm är en stad där man inte behöver vara sysslolös speciellt långa stunder.
Vi har strosat omkring och bara njutit av att vara, ätit gott och bott på ett fantastiskt fint fyr stjärnigt hotell, hotell Kung Carl vid stureplan.
Sol hela helgen , inte att förakta eftersom det här hemma varit ett riktigt busväder.
Söndagen tog vi djurgårdsfärjan och åkte till Vasamuseét , jag var där på slutet av 60-talet på skolresa och fy vilken otäck lukt det var då.
Att sen få återse det som vuxen är en helt annan upplevelse, det är mäktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt! Både med din resa och med bröllopet. Visst är det fint i stadshuset. Vi gifte oss där för två år sedan nu i hemlighet - ingen visste något, det var rätt kul.