torsdag 4 juni 2009

torsdagsreflektionen v 23


Är det inte mors dag, varje dag hela veckan året om!
Rikedom kan vara mycket i mitt fall är det inte pengar det är att få se när det växer, vare sig det gäller människor, djur eller växter.
Att ha lyckan att få se sina barn växa upp och bli fantastiska människor från den lilla "plantan" till att vara en jämlik medmänniska.
Även om jag alltid kommer att vara mamma för dem så blir mamma rollen annorlunda i takt med att de växer upp.
Att kunna diskutera livets mening, skratta o flamsa och allt annat som finns där emellan det är kvalité det.
Vill ni se fler reflektioner så gå in här

9 kommentarer:

Emma sa...

Vilken passande bild till en fin reflektion. Jag uppskattar min mor minst lika mycket varje dag, men man borde säga det oftare också.

Marie sa...

En fin tolkning. Visst är det så att mammarollenändras i takt med att de små "plantorna" växter till vackra självständiga växter. Min "lilla" F är nu snart 13 och det innebär helt annat som mamma. Är dock jätte glad över att hon fortfarande är en empatifull, go kärleksfull tös med behov av och att gen närhet. Inte som vissa av hennes klasskompisar som är tuffa med en otäck attityd. Hon har flera likasinnade vänner och jag älskar dem alla så mycket. Fina tjejer som står med ena foten i barnavärlden och den andra i förvuxenvärlden.

Anonym sa...

Jag håller med varenda ord! Jag är så enormt lycklig för mina tre härliga ungar. De är 30, 26 och 22 år nu och vi har en helt underbar kontakt hela familjen.

Ingrid sa...

Ett vackert foto och en reflektion som jag håller med om till fullo.
Mamma slutar man aldrig att vara!

B i r g i t t a sa...

Du beskriver det så fint! Och vänta bara tills mormor/farmor-perioden kommer :)

Chesney sa...

Gorgeous picture and beautiful commentary! You did good! :)

Lallis - liv och leverne sa...

Jag håller med dig, goa du:)
Kram Lallis

Mimmi sa...

Du skrev så fint om det och man känner igen mycket av det du skriver ..som mamma är man alltid mamma . hur gamla ens barn bliver:)
Vilken söt bild du hade lagt upp också:)
kram

Trebarnsmamman sa...

Jo, det är mors dag varje dag! Väldigt fin reflektion :)