torsdag 5 mars 2009

Torsdagsreflexioneen över vecka 10

Bilden visar i bokform en del av vad jag ägnat mig åt denna vecka. ( kanske lite långsökt men...)
Jag är normalt sett en människa som inte stressar i onödan, men den här veckan har varit fulltecknad .
Är man godman ska årsredovisningen var gjord och inskickad till 1 mars, min åkte iväg den dan efter att jag rivit mitt hår under många timmar.
Det där med papper och att räkna är inte min grej.
Sen har jag börjat en trädgårdskurs, och i tisdags var första träffen då vi fick veta hur var och när vi ska så våra små frön.
Jag är en sån som gärna sår, älskar att se saker få växa upp.
En hel del nyttigheter presenterades av Anna o Viola som leder kursen på handelsträdgården här i byn.
Det + möten och en del andra olika saker har varit min vecka.
vad andra visar hittar du hos trebarnsmamman

11 kommentarer:

Anette sa...

En omväxlande vecka där trädgårdskursen låter bra mycket trevligare än årsredovisning! /Anette

Anonym sa...

En omväxlande och hektisk vecka! Det där med att pyssla om små plantor håller jag verkligen med om. Undra varför det är så vilsamt för själen att se något växa? I och med min ryggskada i höstas beslutade jag mig för att börja samla på pelargoner, och nu ägnar jag mina blommor säkert en timme per dag. Ofta känner jag mig stressad och oroad när jag börjar min blommtid, men efteråt är jag så förnöjsam och mår så bra! Hoppas du fortsätter berätta om trädgårdskursen, låter spännande!

Anonym sa...

Så spännande med trädgårdskursen och mindre roligt var nog årsredovisningen. Men fint att du är god man, för såna behövs och måste kännas meningfullt.

Emma sa...

Fast ändå hellre att ha mycket saker att göra än att bara sitta och rulla tummarna! Hoppas dina gröna fingrar komma visa resultat sen :)

Anonym sa...

Jag håller med, det är otroligt roligt med fröer och med att driva upp små plantor! I Sverige hade jag en köksträdgård där jag energiskt "drev upp" betydligt mer grönsaker än vi kunde stoppa i oss och ge bort ;-)
Nu får jag kanske testa att driva upp exotiska och okända indiska plantor, haha!

Ulrica sa...

Ja, ibland lyckas allt hopa sig samtidigt. Det är väl märkligt. Men trädgårdskursen låter himla rolig.

Mimmi sa...

Det ser ut som du har en fullspäckat vecka:)
att se saker växa upp är underbart ..att se när naturen vaknar till liv är det bästa som finns:)

Marie sa...

En fullspäckad vecka vill jag mena. Trädgårdskurs låter jätte roligt. Kanske några bra odlartips hamnar här senare :-)

Veronica sa...

Å årsredovisning... och nej jag är inte avundsjuk =)

Anonym sa...

När våren kommer och ni åker upp till Närke så tycker jag att ni ska komma hem till oss. Ni är härmed inbjudna på middag valfri vårdag =)
Kram

Anonym sa...

Så kul att få gå en trädgårdskurs, det skulle jag också behöva. Jag gillar att odla och ambitionen är hög, men jag misslyckas ofta. En kurs skulle nog passa.
Tack för din kommentar hos mig och ha en fin helg! /Ingrid